niedziela, 13 grudnia 2015

Domowy sos tatarski

W mojej rodzinie na każde święta robimy sosik tatarski z własnoręcznie kręconym majonezem. Przygotowanie takiego sosu jest na prawdę szybkie, a efekt i niebo lepszy od sklepowych wytworów, no i ma jeszcze jedną zaletę - wiesz co jesz ;) 




Składniki:
1 żółtko
3 łyżki musztardy
1 łyżka octu (ja daję spirytusowy)
250 ml. oleju

1 wek ogórków kiszonych
1 większy słoik marynowanych grzybów

sól. pieprz, ew. cukier - do smaku

Wykonanie:
Żółtko, musztardę i ocet - ubić. Malutkim strumieniem dodawać olej - cały czas miksując. Ogórki i grzyby zmielić w maszynce na małych oczkach, odsączyć z reszty "wody" i połączyć z majonezem. Doprawić do smaku, przełożyć do słoików i włożyć do lodówki aby smaki się przegryzły (tak conajmniej na noc).

Rada: 
Można ten sos ubijać zarówno robotem ręcznym jak i malakserem. Ostatnio, żeby ubić ten majonez to stosuję blender ręczny, zauważyłam że majonez jest wtedy bardziej gęsty, choć tym sposobem trudniej jest go zrobić.
Grzyby do tego sosu , to mogą być po prostu marynowane pieczarki (duży słoik), lub jak ktoś ma swoje to takie nawet lepsze. Ja jeżeli mam możliwość pojechania na opieńki to marynuję z nich same korzonki właśnie na ten sos, równie dobrze można dać marynowane kozaki czy inne, które posiadacie.

Smacznego ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz